
Com seria el món
Em pregunto com seria el món si sabéssim qui hi ha darrera de cada persona amb qui ens relacionem
Qui més qui menys estem patint la falta de carícies per la disminució dels contactes socials que ha portat el coronavirus.
I utilitzo el terme carícia com ho fa l’Anàlisi Transaccional: una carícia és qualsevol mostra de reconeixement de l’existència d’una persona.
Segur que qui més deu estar patint aquesta falta són les persones que viuen soles o estan aïllades, les que són molt sociables i les que necessiten les carícies en forma de contacte físic.
Rebíem aquestes carícies sense ser-ne conscients i només ara que no hi són és quan les trobem a faltar.
Hi ha diverses formes de classificar les carícies, atenent paràmetres diferents. Segons a qui van dirigides, tenim carícies cap a mi o cap als altres; també les classifiquem entre condicionals i incondicionals, segons si les rebem per haver fet alguna cosa o pel simple fet d’existir; atenent el tipus de carícia, en tenim de físiques, de verbals i de materials (no és el mateix una abraçada, dir una cosa bonica o fer un regal); i no oblidem que es pot reconèixer una altra persona de forma sana o insana, per tant tindrem carícies positives i negatives. Aquí voldria distingir-les de les agradables i desagradables, perquè de vegades hi ha carícies desagradables que són necessàries, que són sanes, com quan li dius a una altra persona que deixi de parlar-te d’una manera que et molesta.
Et proposo aturar-te uns instants per reflexionar sobre el tipus de carícies que més has rebut a la teva vida. Només et reconeixien quan feies alguna cosa però no rebies carícies perquè sí? Ets l’ovella negra de la família i t’has hagut d’alimentar de carícies negatives? Et van omplir de regals però vas trobar a faltar el contacte físic amorós? Et parles de forma positiva o bàsicament tens un diàleg intern ple de crítica i exigència? Identificar com has rebut i reps les carícies és un bon començament per generar canvis.
En el context de les restriccions per la covid-19 han disminuït les relacions socials i el contacte físic amb persones properes amb qui no convivim. Rebíem aquestes carícies sense ser-ne conscients a través de les activitats i interaccions amb l’entorn i només ara que no hi són és quan les trobem a faltar. Adonar-nos d’aquesta falta ens permet enfocar-nos a trobar solucions. Per exemple, si trobo a faltar el contacte físic puc anar a fer-me un massatge o dedicar-me una estona a acariciar el meu cos mentre em poso crema.
I tu, què trobes a faltar i quins remeis t’estan funcionant? Llegint l’article se t’ha acudit alguna idea nova?
Pots deixar els teus comentaris a sota i seguir-me per instagram a @roser.tordera
Responsable » Roser Tordera Fondevila
Finalitat » Publicar el teu comentari.
Legitimació » el teu consentiment
Drets» tens drets, entre altres, a accedir, rectificar, limitar y suprimir les teves dades.
Informació adicional: A https://www.rosertordera.cat/politica-de-privacitat/ de www.rosertordera.cat, trobaràs informació adicional sobre la recopilació i l’us de la teva informació personal, incluida informació sobre accés, conservació, rectificació, eliminació, seguretat, i altres temes.
Em pregunto com seria el món si sabéssim qui hi ha darrera de cada persona amb qui ens relacionem
Viure en constant amenaça vital és insostenible. De fet, sentir prou seguretat interna és condició necessària per connectar…
La capacitat d’adaptació ens ve de sèrie als éssers humans. Com a espècie, hem anat evolucionant i perpetuant-nos gràcies a totes les adaptacions que hem fet al llarg de milions d’anys.
La psicoteràpia és una professió complexa que requereix d’evolució contínua i que no es pot separar dels altres aspectes de la vida.
i comentarem la teva situació
per una entrevista en profunditat
la teràpia!
690 66 39 57
contacte@rosertordera.cat
Carrer Doctor Murillo, 27
08172 Sant Cugat del Vallès
Responsable » Roser Tordera Fondevila
Finalitat » Subscriure a la newsletter.
Legitimació » el teu consentiment
Drets» tens drets, entre altres, a accedir, rectificar, limitar y suprimir les teves dades.
Informació adicional: A https://www.rosertordera.cat/politica-de-privacitat/ de www.rosertordera.cat, trobaràs informació adicional sobre la recopilació i l’us de la teva informació personal, incluida informació sobre accés, conservació, rectificació, eliminació, seguretat, i altres temes.